söndag 17 juli 2016

somrigt plock









Sommarlov. Vi tar sovmorgon, struntar i att bädda sängen och tar dagen som den kommer... I väntan på riktig sommarvärme, sol och bad så njuter vi av allt annat som hör sommaren till - grillar god sommarmat, mumsar söta bär, cyklar, har picknick, plockar blommor och idag blev det årets första korg med kantareller. 

Som egenföretagare får jag dock smyga in lite jobb mellan varven. Jag vill ju inte stänga butiken en månad (jag skulle nog inte kunna hålla mig därifrån heller för den delen). Vilken himla tur för mig att jag älskar mitt jobb och att det ligger en minut hemifrån. Jag känner inte längre den där eviga längtan till nästa helg eller semester. Nu njuter jag varje dag i veckan!

Imorgon är det måndag och jag ser först fram emot en ledig dag med familjen och sedan en inspirerande kurskväll i butiken med skojiga kursdeltagare.

Önskar er alla en fin start på veckan!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar